سونی رسما تایید کرد که PlayStation VR2 در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود

سونی رسما تایید کرد که PlayStation VR2 در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود

پس از ماه‌ها شایعه در مورد همین موضوع، سونی رسما تایید کرد که PlayStation VR2 در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود. ابتدا توییتی از سوی پلی‌استیشن فرانسه این خبر را اعلام کرد و سپس برای اینکه، کسی فکر نکند که این خبر اشتباه یا شایعه بوده است، توییترهای بریتانیا، نیوزلند و حتی پیج رسمی پلی‌استیشن در اینستاگرام نیز آن را تایید کردند.

پلی استیشن VR2 برای پلی استیشن ۵ ساخته شده است، دارای نمایشگری با صفحه نمایش OLED و رزولوشن ۲۰۰۰×۲۰۴۰ برای هر چشم است. نرخ تازه سازی ۹۰/۱۲۰ هرتز همراه با میدان دید ۱۱۰ درجه پشتیبانی می شود. پشتیبانی از ۴K و HDR، foveated rendering ، ردیابی چشم (که Tobii تایید شده است) و موارد دیگر نیز تایید شده است. این هدست تنها با یک کابل USB C به کنسول شما متصل می شود.

برخلاف هدست واقعیت مجازی پلی استیشن اصلی، PS VR2 از دوربین متصل به کنسول شما برای ردیابی حرکات شما استفاده نمی‌کند. در عوض، از ردیابی درون به بیرون، مشابه Quest 2 استفاده می کند، جایی که دوربین های روی هدست وظیفه ردیابی حرکت را بر عهده دارند. این به این معنی است که PS VR2 همچنین می‌تواند به شما اجازه دهد تا در حین استفاده از هدست، محیط اطراف خود را نیز ببینید. سونی همچنین می‌گوید که پلی‌استیشن ۵ به شما امکان پخش بازی‌های واقعیت مجازی را می‌دهد، اگرچه باید یک دوربین پلی‌استیشن HD متصل داشته باشید.

کنترلرهای PlayStation VR2 Sense براساس محرک‌های تطبیقی DualSense و بازخورد لمسی، همراه با تشخیص لمس انگشت ساخته شده‌اند. سونی قبلاً اعلام کرده است که مجموعه ای از حدود ۲۰ بازی مهم را در هنگام عرضه در دسترس خواهد داد. سونی همچنین عناوین متعددی همچون No Man’s Sky و Resident Evil Village تا Horizon Call of the Mountain را معرفی کرد. همجنان قیمت این هدست نامعلوم باقی‌مانده است. با شایعه‌ای که خبر از برگزاری رویداد PlayStation Showcase در ۸ سپتامبر وجود دارد، احتمال دارد این محصول بیش‌تر در آنجا معرفی شود.